СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА НОВІТНІ ТРЕНДИ В ТУРИЗМІ ПІСЛЯ COVID-19

Автор(и)

  • Л. В. Фрей Черкаський державний технологічний університет
  • Дмитро Володимирович Гаращенко

DOI:

https://doi.org/10.24025/2708-4949.2.2020.213044

Ключові слова:

туристична індустрія, туристичні підприємства, національний туристичний ринок, тенденції в туризмі, тренди в туризмі, інновації в туризмі

Анотація

У статті досліджено, яким чином зміняться тенденції, тренди, потенційні споживачі туристичних послуг після пандемії, та запропоновано ряд дій, необхідних у сучасних умовах вітчизняній туристичній індустрії, що фактично припинила роботу, адже український уряд скасував підтримку проєктів розвитку туризму, а переважна більшість місцевих туристичних проєктів також втратили грантове фінансування з ЄС та інших міжнародних фондів.

Авторами встановлено, що розвиток туризму – настільки динамічний процес, що виникає необхідність стежити за сучасними тенденціями його прояву, виявляти головні тренди й одночасно розробляти практичні заходи для вирішення основних проблем у туристичній індустрії. Тому питання розвитку, прогнозування та дослідження туризму є надзвичайно актуальним.

У статті здійснено аналіз туристичного продукту, що пропонує сьогодні національний туристичний ринок.

Метою статті є дослідження рекреаційно-туристичного потенціалу на внутрішньому ринку та формулювання пропозицій щодо створення конкурентоспроможного туристичного продукту на внутрішньому ринку після пандемії COVID-19.

У дослідженні запропоновано дії, які допоможуть вітчизняній туристичній індустрії наблизитися до світових туристичних лідерів, зокрема: удосконалення стандартів сервісу, створення електронного реєстру всіх суб’єктів туристичної діяльності, створення нового, якісного, трендового туристичного продукту на внутрішньому ринку, здійснення комплексної рекламно-інформаційної кампанії для популяризації туристичного продукту, застосування інноваційних туристичних технологій тощо.

Авторами представлено актуальні тренди, які пропонує 2020 рік, враховуючи поточні тенденції, економічні перспективи та вплив останніх подій.

Отже, запропоновані заходи, безумовно, сприятимуть створенню конкурентоспроможного туристичного продукту на внутрішньому ринку, адже в сучасному суспільстві, коли розвиваються інформаційні системи, впроваджуються новітні технології, туристичний бізнес, такий багатогранний і мінливий, повинен бути динамічним.

Посилання

Богомазова, И. В., и Яковенко, О. В. (2016). Рынок международного туризма: состояние и тенденции развития. Научный результат. Технологии бизнеса и сервиса, 2(8), 7-14.

Зануда, А. Коронавірус: скільки втрачає туризм. Взято з https://www.bbc.com/

ukrainian/features-51870285 (дата звернення: 10.05.2020).

Захаренко, І. Для тих, хто переживе карантин. В Україні запустять реєстр суб’єктів туристичної діяльності. Взято з https://nv.ua/ukr/biz/markets/turistichniy-biznes-v-ukrajini-stvoryat-reyestr-sub-yektiv-turistichnoji-diyalnosti-novini-ukrajini-50086511.html?utm_campaign=article_top&utm_medium=widg (дата звернення: 10.05.2020).

Карпати «4 в 1»: як заманити масового туриста. Взято з https://www.

ukrinform.ua/rubric-tourism/2841457-karpati-4-v-1-ak-zamaniti-masovogo-turista.html (дата звернення: 10.05.2020).

Кифяк, В. Ф. (2003). Організація туристичної діяльності в Україні. Чернівці: Книги XXI.

Кіндрик, Т. О., та Головінов, О. М. Інноваційна діяльність в туристичному господарстві України. Взято з http://www.rusnauka.com/11_EISN_2010/ Economics/64053.doc.htm (дата звернення: 10.05.2020).

Крамаренко, О. Відпочинок на морі 2020: курорти України проти Європи і коронавірусу. Взято з http://krivbass.city/news/view/vidpochinok-na-mori-2020-kurorti-ukraini-proti-evropi-i-koronavirusu (дата звернення: 10.05.2020).

Крачило, М. П. (1994). Краєзнавство і туризм: навч. посіб. Київ: Вища школа.

Мальська, М. П., та Бордун, О. Ю. (2005). Планування діяльності туристичних підприємств: навч. посіб. Київ: Знання.

Мельницька, Ю. Через коронавірус сектор туризму в ЄС у січні втратив €1 мільярд. Взято з https://investory.news/cherez-koronavirus-sektor-turizmu-v-yes-u-sichni-vtrativ-e1-milyard/ (дата звернення: 10.05.2020).

Парфіненко, А. Ю. (2017). Глобальні трансформації ринку міжнародного туризму та індустрії гостинності. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм, 6, 175-186.

Фарат, О. В., та Марущак, М. В. (2012). Інноваційні напрями розвитку туристичної галузі Львівського регіону. Економіка. Управління. Інновації, 2(8). Взято з https://tourlib.net/statti_ukr/farat.htm (дата звернення: 10.05.2020).

Федорченко, В. К., та Дьорова, Т. А. (2002). Історія туризму в Україні. Київ: Вища школа.

Цыбух, В. И. (2001). Перспективы развития национальной туристической индустрии. Гостиничный и ресторанный бизнес, 4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-27

Номер

Розділ

Статті

URN